Plieniniai žirgai sugrįžo: motociklininkų gelbėjimosi ratas – saugus greitis ir atsargus lenkimas

Plieniniai žirgai sugrįžo: motociklininkų gelbėjimosi ratas – saugus greitis ir atsargus lenkimas


Įsibėgėja aktyviausias laikas visiems eismo dalyviams: keliuose – ne tik retai į gatves išriedantys vairuotojai, vairavimo praktikos siekiantys „žalieji lapai“, bet ir dviračių transporto priemonių mėgėjai – dviratininkai bei motociklininkai. Pastarieji į kelius išvažiuoja tik šiltuoju metų laiku ir vasarą jie yra vieni aktyviausių eismo dalyvių.


Draudimo bendrovės „Gjensidige“ duomenimis, per pastaruosius dvejus metus užfiksuoti 285 eismo įvykiai, kuriuos sukėlė arba nukentėjo motociklininkai. Iš jų 177 atvejais eismo įvykį sukėlė motociklo vairuotojas, 104 – motociklininkas nukentėjo nuo kitos transporto priemonės, likę keli atvejai užfiksuoti, motociklui griuvus ir apgadinus šalia esančias transporto priemones.


Draudimo bendrovės „Gjensidige” Žalų departamento vadovė Baltijos šalims atkreipia dėmesį, kad daugiausia motociklų nelaimių sukelia per didelis greitis, kai šių transporto priemonių savininkai nusprendžia pralėkti miestų gatvėmis arba tarpmiestiniais keliais. „Motociklininkai neretai užsimiršta, kad turi tokias pačias pareigas, kaip ir automobiliai. Jie pradeda pavojingai manevruoti tarp eismo juostų, kliudo automobilius, viršija saugų greitį. Šie Kelių eismo taisyklių pažeidimai ir neatsargus elgesys yra pagrindiniai motociklininkų rizikos veiksniai“, – pastebi V. Katilienė.

REKLAMA


Draudimo bendrovės skaičiai rodo, kad daugumą eismo nelaimių motociklininkai sukelia įvažiuodami į kitos transporto priemonės galą ar ją kliudydami. Taip pat nesuvaldo transporto priemonės ir išvažiuoja į priešingą eismo juostą, apvirsta arba nuskrieja į kelkraštį.


„Ypatingą dėmesį motociklų vairuotojai turėtų skirti ir lenkimo manevrui. Greitai automobilį prisivijęs motociklas dažnai yra nepastebimas vairuotojų. Be to, jis atsiduria aklojoje zonoje, todėl automobilių vairuotojams dar labiau sumažėja galimybės pamatyti lenkiantį motociklą. Taigi, ryškus šalmas turėtų būti ne tik išskirtinis apsaugos elementas, bet ir galimybė būti labiau matomam kitų eismo dalyvių“, – sako draudimo bendrovės atstovė.


Pasak V. Katilienės, motociklų vairuotojai per pastaruosius dvejus metus nukentėjo rečiau, tačiau jiems už eismo nelaimėse patirtą žalą atlyginta išmoka išaugo. Be to, patys motociklininkai nukenčia daugiau nei padaro žalos kitiems eismo dalyviams.

REKLAMA


„Išriedėdami į gatves sezoniškai, kai kurie motociklų vairuotojai stokoja įgūdžių. Ypač atkreiptinas dėmesys į šį sezoną, kai didžioji dalis Lietuvos vairuotojų pakeitė vairavimo įpročius ir dėl karantino gerokai rečiau sėda prie vairo. Tai gali tapti eismo įvykių priežastimi, todėl saugus ir atsargus vairavimas, ypač sezono pradžioje, yra itin svarbus”, – pabrėžia draudimo bendrovės atstovė.


Jos teigimu, didžiausios draudimo išmokos klientams išmokamos dėl stambesnių eismo nelaimių. Pernai didžiausia išmoka siekė 10 tūkst. eurų. Vidutinė išmoka, kai eismo įvykyje dalyvauja motociklininkas, siekia 1500 eurų. „Gjensidige“ duomenimis, daugiausia eismo nelaimių motociklininkai patiria vasarą ir rugsėjo mėnesį. Šiemet bendrovė užfiksavo vos kelis įvykius.








  • Paskutiniai numeriai

  • Savaitė - Nr.: 51 (2024)

    Savaitė - Nr.: 51 (2024)





Daugiau >>