Ką artėjant žiemai reikia žinoti apie savo automobilio padangas?
Ruoškite žiemines padangas iš anksto
Lietuvoje žieminių padangų sezonas trunka mažiausiai nuo lapkričio iki kovo pabaigos (vasarines padangas draudžiama naudoti nuo lapkričio 10 iki kovo 31 d., žieminių dygliuotų padangų naudojimas draudžiamas nuo balandžio 10 iki spalio 31 d.). Laukti pirmojo sniego prieš pasikeičiant vasarines į žiemines padangas neverta – lapkričio pirmosiomis dienomis servisuose gali nusidriekti ilgos eilės.
Pasak ekspertų, žiemines padangas verta rinktis tada, kai paros vidutinė temperatūra yra mažesnė nei 10 laipsnių šilumos. Tokia temperatūra įprastai jau būna spalio mėnesio pabaigoje.
5 mm padangų protektoriaus gylio saugumui gali nepakakti
Žieminės padangos veikia geriausiai ir tinkamai pagal gamintojo specifikacijas, kai protektoriaus gylis viršija 5 mm. Gylio nuo 5 mm iki 3 mm gali pakakti, kai sąlygos idealios ir aplinkui nėra kitų eismo dalyvių. Tačiau greitkelyje su išvagotu asfaltu, šlapdribos bei vandens mišiniu tarp ratų ir asfalto tokios padangos tampa visiškai neefektyviomis. Galbūt jos tinkamos, kai greitis neviršija 70 km/val., bet netgi tada nebūtų saugu važiuoti automobiliu nei jums, nei kitiems eismo dalyviams. Taigi, jeigu jūsų žieminėse padangose liko tik 5 mm protektoriaus gylio – laikas įsigyti naują žieminių padangų komplektą.
REKLAMA
Geros padangos labai svarbios ir mieste
Tik vienas kitas vairuotojas gali iš tiesų naudoti savo žiemines padangas ant gryno sniego, o tai žieminėms padangoms yra ideali aplinka. Tačiau, siekiant ištirpinti sniegą miestų keliuose ir greitkeliuose, dažnai naudojami chemikalai. Dėl to padangų protektorius ne tik labiau dėvisi, bet ir kietėja padangų guma. Viso to rezultatas – mažiau efektyvios, o blogiausiu atveju – netgi pavojingos padangos.
Nauja padanga – visuomet geriausia
Didžiausias krūvis tenka protektoriams už 3 mm ribos. Kai ši dalis nusidėvi, padanga praranda nemažą dalį sukibimo galios ir kitų savybių, o tai iš karto atsiliepia ir ypač pastebima atšiauriomis oro sąlygomis. Todėl ypač svarbu atsiminti, kad sukibimas, stabdymo greitis ir kitos savybės prastėja nusidėvint padangoms, o šių reiškinių efektą dar labiau padidina sudėtingos sąlygos.
Padangų našumą mažina miesto gatvių tarša
Jei žinote, jog stabdymo kelias su naujomis padangomis važiuojant 50 km/val. greičiu yra 25 metrai, reikėtų turėti omenyje, jog atstumas daug ilgesnis realybėje, miesto gatvėse žiemą. Mūsų gatvėse pilna sniego tirpinimo chemijos, padangų likučių, dygliais subraižyto grindinio, dažų dalelių ir kitokių atliekų. Toks „kokteilis“ turi didelį neigiamą poveikį padangų našumui.
REKLAMA
Nepamirškite patikrinti padangų slėgio
Padangų slėgį reiktų tikrinti kas mėnesį. Nors modernūs automobiliai turi padangų slėgio jutiklius, sistema negali keisti slėgio, o indikatoriaus lemputė įsižiebia tik tada, kai nukrypimas nuo normos yra labai didelis. Vis dėlto padangų slėgį reikėtų išlaikyti pagal gamintojo rekomendacijas. Ši informacija dažniausiai pateikiama gaminių instrukcijose. Kai temperatūra krenta 10 laipsnių, padangų slėgis sumažėja 0,1 baro. Jei nesate tikri dėl rekomenduojamo slėgio jūsų automobilio padangoms, galite konsultacijos paprašyti gamintojo atstovybėje.
Ratlankio valymas – svarbu
Švarūs ratlankiai yra saugūs ir gražiai atrodo. Tačiau tikras valymas neapsiriboja vien tik išorinės ratlankio dalies apvalymu – reiktų išmontuoti ratą ir išvalyti vidinę dalį. Nešvariam ratlankiui reikia subalansuotų svorių, kitu atveju jie gali nukristi važiuojant per duobes ir tapti aplinką teršiančiomis šiukšlėmis. Be to, nesubalansuotas ratas gali kelti pavojų važiuojant didesniu greičiu.
Padangų bute nelaikykite
Sezoninis padangų laikymas – su ratlankiais ar be jų – yra galvos skausmas nemažai daliai miesto gyventojų. Nors populiarėja padangų „viešbučių“ paslauga, dažniausiai jos nugula garažuose, rūsiuose ar net daugiabučių balkonuose. Svarbu saugoti padangas nuo ultravioletinių spindulių. Padangos nėra tas dalykas, kurį reikėtų laikyti bute. Gaisro atveju padangos sukeltų didelį pavojų – ypač jei jos laikomos ant ratlankių, t.y., suspaustoje būklėje. Daug geresnis sprendimas būtų padangas, ratus laikyti tam skirtoje saugykloje, kur jie būtų saugūs ir apdrausti.
Svarbu atkreipti dėmesį, kad į padangų saugyklos paslaugas paprastai taip pat įeina ratų valymas ir balansavimas. Tai didelis privalumas ratų keitimo metu, jei naudojate skirtingus ratų komplektus.
Dygliuotos ar nedygliuotos? Žinoma, nedygliuotos!
Atsakymas į šį amžiną klausimą yra pakankamai paprastas. Atkreipkite dėmesį, kokiomis sąlygomis daugiausiai važinėjate, ir nepamirškite, jog vairuotojas esate jūs. Dygliuotos padangos tinkamos ekstremalioms sąlygoms, pavyzdžiui, jos nepakeičiamos važinėjant apledėjusiais keliais. Tačiau šiuolaikinės nedygliuotų padangų technologijos pakankamai pažengusios, kad dygliuotos padangos nebūtų privalomos šiaurietiškomis žiemos sąlygomis.
Antroji priežastis yra susijusi su aplinka. Dygliai sukelia daug dulkių, kurias visi įkvepiame. Kai sankryžose matote vėžes ar dideles dulkių sankaupas prie gatvės nutirpus sniegui, tų dulkių šaltinis tampa aiškus. Dygliuotos padangos yra viena iš pagrindinių priežaščių dėl dangos išvagojimo. Spaudžiant akceleratorių automobilio kompiuteris gali rodyti slidų kelią, o tuo metu padangos dygliai drožia asfaltą, todėl dygliuotas padangas vertėtų naudoti tuo atveju, jei sudėtingomis sąlygomis važinėjate kasdien.
-
-
Paskutiniai numeriai
-
-
Savaitė - Nr.: 47 (2024)
-
Anekdotas
– Nusipirkau butą naujame name, nebrangiai, bet garso izoliacija tokia, kad girdžiu, kaip kaimynas telefonu kalba!
– Tai tau dar pasisekė: pas mus girdisi, ką kaimynui pašnekovas telefonu atsako. -
-