Išsaugoti darbo vietą technologiniame proveržyje – misija įmanoma?
Intensyvus skaitmenizacijos ir dirbtinio intelekto proveržis kelia nemažai iššūkių ir, panašu, kėsinasi ir į mūsų darbo vietas. Vis dėlto ekspertai ramina – gyvo žmonių kontakto poreikis išliks ir toliau, o pačias naujoves reikėtų priimti ne su baime, o smalsumu – jas įveiklinti ir pritaikyti sau.
Kaip adaptuotis prie nuolat tobulėjančių technologijų, kaip dirbti su kitais ir pačiu savimi, kad išliktum konkurencingu savo srityje milžiniškų pokyčių akivaizdoje, pataria Pasaulinės jaunimo verslumo programos „Southwestern Advantage“ Pardavimų vadovas Karolis Budrys.
Reflektavimas: to kompiuteris nepadarys
„Įsigalint technologijoms, išlikti smalsiems ir nuolat mokytis bei gebėti greitai adaptuotis – ypatingai svarbu“, – akcentuoja jau dešimt metų pardavimų srityje dirbantis ekspertas Karolis Budrys. Pasak Karolio, daugumai skęstant milžiniškos informacijos sraute ir nuolatiniame bėgime, keliu į sėkmę gali tapti ne tik pats technologinių sprendimų įvaldymas, bet ir savireflekcija.
REKLAMA
„Tiek vadovams, tiek norintiems jais tapti itin svarbu skirti laiko reflektavimui – kompiuteris to už mus nepadarys. Reflektuoti – tikrai sunku, todėl reikalinga labai kruopšti sistema. Mano patarimas – atrasti bent dvi valandas per savaitę ir jas skirti jums aktualių sričių peržiūrai. Pavyzdžiui, mano asmeninis tikslas yra būti geresniu, koks tik galiu būti pardavėju ir pardavimų vadovu nei dieną prieš. Tad pagal šias dvi kategorijas aš užduodu sau klausimus: kas man sekėsi gerai, ką praėjusią savaitę aš padariau gerai, o kas galėjo būti dar geriau? Taip galima įsivertinti ir savo produktyvumą, darbą su žmonėmis: ar išsikėliau gerus tikslus, ar neatidėliojau pagrindinių užduočių, už ką galiu pagirti savo komandą ir t.t.“, – būtinybę išmokti reflektuoti ir tam skirti pakankamai laiko akcentuoja K. Budrys.
Pasak vadovo, reikėtų nepamiršti įsivertinti ir asmenius dalykus – ar neapleidau savo sveikatos, ar sportavau, ar nepamiršau savo šeimos narių: „Tik žvelgiant holistiškai galime išlikti produktyvūs ir siekti savo tikslų, nuolat augančio technologijų proveržio akivaizdoje“.
REKLAMA
Svarbiausia – nenustoti mokytis
Technologijoms keičiant žmonių darbo vietas, pasak K. Budrio, be galo svarbia kiekvieno specialisto savybe taps gebėjimas mokytis visur ir visada: „Nepriklausomai nei nuo veiklos, kuria užsiimate, nei nuo pareigų ar mūsų įdirbio konkrečioje srityje – savo kompetencijas ir žinias iš naujo reikės peržiūrėti nuolatos. Lengviau tai padaryti turint mentorius, kurie gali nukreipti teisinga linkme. Tačiau nuolatinis mokymasis gali vykti ir pačiose paprasčiausiose situacijose, pavyzdžiui, nebijant save įstatyti į nepatogias situacijas, tarkim, išvykti į šalį, kurios kalbos nemoki. Tai leidžia nuolat palaikyti „formą“, neužmigti ant laurų“, – įsitikinęs K. Budrys.
Jaunimui, kuris dar tik ruošiasi į darbo rinką, Karolis pataria žinių ir darbo patirties semtis kuo anksčiau ir nebijoti bet kokios darbo patirties: „Jaunimui paprasčiausias patarimas – įsidarbinti. Vasaros metu išmėginti skirtingus darbus, Erasmus, jaunimo verslumo programas kaip „Southwestern Advantage“ ir kitas praktikas, keliauti, mokytis kalbų. Dažnai susiduriu, jog paprastų darbų patirties, tarkim, statybose, jauni žmonės gėdijasi, tačiau mano patirtis rodo, jog turint bet kokios darbo patirties – tai jau yra pergalė ir žingsnis pirmyn. O jei darbinės patirties nėra, visuomet vertinu, ar buvo įsitraukta į kokią nors veiklą – sporto, menų, muzikos mokyklą“, – pataria Pardavimų vadovas K. Budrys, kasmet bendraujantis bent su keliais šimtais jaunų žmonių, pridurdamas, jog pagrindinės savybės, kurios ir toliau išliks aktualios norint būti sėkmingiems darbo rinkoje – žmogaus aktyvumas, iniciatyvumas, noras ieškoti sprendimų, o ne pasiteisinimų.
Saugoti savo auksines valandas
Šiandien privalome išnaudoti turimus įrankius ir automatizuoti procesus, kurie padidintų mūsų produktyvumą – įsitikinęs K. Budrys, kuris pataria ypatingą dėmesį skirti planavimui.
„Aš pats stengiuosi skirti vieną valandą per savaitę susiplanuoti konkrečius darbus, kad man dienos eigoje nebetektų sukti galvos, su kuo reikės kalbėtis ar kur važiuoti. Viena iš puikių sistemų, kurią naudoju – „Golden Hour“, kitaip – laikas, skirtas veiklai, nešančiai didžiausią pelną. Kai žinai, kas yra tavo auksinė valanda, ją susiplanuoji ir saugai. Negalima tam skirtu laiku eiti atsigerti kavos ar tiesiog paplepėti su kažkuo – ta valanda turi būti apsaugota ir skirta tik tai konkrečiai veiklai“, – konkrečiu patarimu dalijasi ekspertas.
Kurti ir palaikyti žmogiškąjį ryšį
Kad ir kiek atsiras naujausių įrankių, kad ir kokiame technologiniame proveržyje atsidursime, santykis su žmonėmis ir gyvas kontaktas visuomet išliks – įsitikinęs ekspertas. Pasak K. Budrio, pardavimų srityje tai matyti aiškiau, nei bet kur kitur.
„Savo karjerą pradėjau JAV vasaros metu pardavinėdamas knygas. Iš viso iki šios dienos esu sutikęs ir užmezgęs kontaktą su 15 tūkst. žmonių. Ši patirtis man labai aiškiai atskleidė, jog dažniausiai pardavimas įvyksta ne siūlant produktą, o parodant nuoširdų dėmesį, įsigilinant į konkrečią situaciją. Labai panašiai ir dirbant su komanda – laikas, skirtas žmonėms, yra didžiausia vertybė. Kai esi vadovas, komandos nariai, su kuriais dirbame kasdien, ir yra tiesioginiai mūsų klientai. Jei kolegoms smagu, gera dirbti, tai persiduos ir būsimiems klientams – pirkėjams. Todėl labai svarbu surasti kokybiško laiko žmogiškajam ryšiui palaikyti – būnant drauge verčiau neturėti telefono ant stalo, nesiblaškyti ir būti tik su tuo žmogumi, pažinti jį, kurtį emocinį banką“, – pasakoja Pardavimų vadovas.
Pasak Karolio, kuriant ryšį su kitais reikėtų nepamiršti ir ryšio su savimi – stengtis atrasti laiko sau, savo hobiams, išmokti pailsėti: „Technologijų proveržis neišvengiamas, todėl suprasti, kaip išlikti produktyviam, aktyviam ir reikalingam šių pokyčių akivaizdoje svarbu kiekvienam – siūlyčiau nelaukti ir pradėti jau šiandien“, – sako Karolis Budrys.
-
-
Paskutiniai numeriai
-
-
Savaitė - Nr.: 47 (2024)
-
Anekdotas
– Nusipirkau butą naujame name, nebrangiai, bet garso izoliacija tokia, kad girdžiu, kaip kaimynas telefonu kalba!
– Tai tau dar pasisekė: pas mus girdisi, ką kaimynui pašnekovas telefonu atsako. -
-