Nemokamas viešasis transportas: galimybė sumažinti spūstis ir papildyti miesto biudžetą?

Nemokamas viešasis transportas: galimybė sumažinti spūstis ir papildyti miesto biudžetą?


Vienintelis iš kandidatų į Vilniaus merus Artūras Zuokas transporto spūsčių problemą siūlo spręsti įvedant nemokamą viešąjį transportą. Pasak jo, tai išspręstų ne tik spūsčių, oro taršos, eismo keliamo triukšmo problemas, bet taip pat į miesto biudžetą įneštų papildomų lėšų.


A. Zuokas tikina, kad nemokamu viešuoju transportu Vilniuje galėtų naudotis tik registruoti gyventojai, o, pasak jo, sostinėje gyvena apie 60 000 žmonių, kurie nedeklaravę savo gyvenamosios vietos Vilniuje. Jeigu bent pusė šių gyventojų deklaruotų savo gyvenamąją vietą Vilniuje, miesto biudžetas padidėtų 21 mln. eurų dėl didesnio gyventojų pajamų mokesčio surinkimo.


,,Priminsiu, Taline jau šešeri metai yra nemokamas viešasis transportas, o nuo praėjusių metų liepos pirmos dienos visoje Estijoje Vyriausybė įvedė viešą nemokamą transportą savivaldybių ribose. (...) Ką reiškia viešasis nemokamas transportas - jis būtų skiriamas tik tiems gyventojams, kurie deklaruoja gyvenamąją vietą Vilniaus mieste. Čia yra labai svarbi sąlyga.


Vilniaus mieste apie šešiasdešimt tūkstančių vilniečių gyvena, deja, nedeklaravę gyvenamosios vietos, ir tie pinigai iškeliauja kažkur. Miestas praranda apie šešiasdešimt milijonų kasmet. Talino pavyzdžiu, kuomet įsivedė viešą nemokamą transportą, gyventojai pradėjo deklaruoti gyvenamąją vietą, miesto biudžetas padidėjo, ir todėl nemokamas transportas padidina biudžetą ir turi daug kitų privalumų, kaip ekologijos gerinimas bei spūsčių mažėjimas“, - Mykolo Romerio universitete vykusiuose kandidatų į merus debatuose kalbėjo A. Zuokas.

REKLAMA


Tačiau dabartinis meras Remigijus Šimašius oponavo, kad pirmiausia šis transportas turi būti patogus ir patikimas, tada į jį persės daugiau keleivių, kuriems ne bilietai - svarbiausia.


,,Mes padarėme apklausą, ir aš tikrai žinau, ko vilniečiams reikia. Reikia, kad transportas atvažiuotų laiku ir būtų kokybiškas, ir būtent į tai reikia investuoti. Į tai praėjusiais metais investavus jau šešiais procentais pakilo viešojo transporto vartotojų skaičius, ir tuo keliu mums reikia žengti tolyn.


Talinas investavo 240 milijonų eurų į kokybę, ir jeigu ten kas nors gero ir įvyko, tai būtent dėl šių 240 milijonų eurų investavus į kokybę. Vilniuje reikia padaryti tą patį ir investuoti į kokybę galutinai“, - teigė R. Šimašius.







  • Paskutiniai numeriai

  • Savaitė - Nr.: 51 (2024)

    Savaitė - Nr.: 51 (2024)



Daugiau >>