Nuo 2026 metų įsigalios naujas reikalavimas dėl klientų aptarnavimo valstybine kalba

Nuo 2026 metų įsigalios naujas reikalavimas dėl klientų aptarnavimo valstybine kalba


Nuo 2026 metų sausio 1 d. Lietuvoje parduodantys prekes ir paslaugas teikiantys juridiniai ir fiziniai asmenys turės užtikrinti tiesioginį gyventojų aptarnavimą valstybine lietuvių kalba Vyriausybės nustatytu lygiu.


Tai įteisino Seimas, ketvirtadienį priėmęs Valstybinės kalbos įstatymo pataisas. Už jas balsavo 78 Seimo nariai, niekas nebuvo prieš, 5 parlamentarai susilaikė.


Seimui pritarus parlamentarės Ewelinos Dobrowolskos pasiūlymui, aptarnauti klientus lietuvių kalba nebus reikalaujama iš tų, kurie laikinai parduoda prekes, pvz. mugėse, ir tokia veikla nesiverčia nuolat.


Išimtys galės būti taikomos taip pat Mokslo ir studijų įstatyme numatytais atvejais, kai reikalavimas mokėti valstybinę kalbą laikomas nepagrįstu teisės dirbti ribojimu.


Įsigaliojus įstatymo pataisoms, už naujų Valstybinės kalbos įstatymo nuostatų tiesioginį vykdymą bus atsakingi ne tik institucijų, įstaigų, įmonių, tarnybų, organizacijų vadovai, bet ir fiziniai asmenys.


Valstybinės kalbos įstatymo pataisas inicijavo Seimo narė konservatorė Dalia Asanavičiūtė.


ELTA inf.







  • Paskutiniai numeriai

  • Savaitė - Nr.: 47 (2024)

    Savaitė - Nr.: 47 (2024)



Daugiau >>