I. Šimonytė: siūlymai sumažinti vairuotojų algos apskaičiavimo koeficientą yra nelogiški

I. Šimonytė: siūlymai sumažinti vairuotojų algos apskaičiavimo koeficientą yra nelogiški


Vežėjams siūlant mažinti vairuotojų algos apskaičiavimo koeficientą, premjerė Ingrida Šimonytė teigia, kad Vyriausybė to daryti neketina. Nors vežėjų atstovai argumentuoja, kad toks koeficientas gali daryti neigiamą poveikį Lietuvos įmonių konkurencingumui, anot premjerės, pakeitimas būtų nelogiškas.


Vyriausybės posėdyje kalbėjęs Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso (TTLA) atstovas Liudas Mockus siūlė sumažinti esantį 1,65 vairuotojų atlyginimui apskaičiuoti taikomą koeficientą iki 1,5. Jo teigimu, dėl nuolat augančių sąnaudų transporto sektoriuje, kasmetinio minimalaus atlyginimo augimo bei kitų sąlygų, koeficiento išlaikymas gali pakenkti įmonių konkurencingumui.


Taip pat, L. Mockaus siūlymu, Vyriausybė turėtų apsvarstyti koeficiento dydžio fiksavimą ne trumpesniam nei 3 metų laikotarpiui, kuris, anot jo, palengvintų sprendimus dėl investicijų ir plėtros. 


I. Šimonytė patikino priežasčių keisti esamą tvarką nematanti. 


„Pasiūlymai, kurie buvo pateikti dėl mažesnių koeficientų, jie neatlaiko logikos testo. Kai žmogus vyksta į komandiruotę, yra būtinybė pasidengti kaštus pavalgyti ar apmokėti kitas išlaidas, nepriklausomai nuo jo kvalifikacijos. Niekam nėra paslaptis, kad tai yra tam tikra darbo užmokesčio mokėjimo problema, kurios nėra kituose sektoriuose, kur žmonės yra mažiau mobilūs.

REKLAMA


Ką turbūt norėtųsi pasiekti, tai sąžiningą sutarimą tarp darbuotojų ir darbdavių dėl darbo sąlygų. Tada tokių įvairių koeficientų ir kitų riboklių Vyriausybei iš viso nereikėtų tvirtinti. Kol kas dar nesame toje stadijoje“, – Vyriausybės posėdyje kalbėjo premjerė. 


Ministrų Kabinetas trečiadienį nusprendė nekeisti 1,65 koeficiento, iš kurio dauginama tuometinė minimali alga. Taip sudaroma pastovioji vairuotojo alga, prie kurios kiekvienas vairuotojas prisiduria dienpinigius, mokamus už kiekvieną išdirbtą dieną. Lietuva yra vienintelė šalis, kuri taiko tokią koeficiento sistemą.


Tokį Vyriausybės sprendimą palikti 1,65 minimalios mėnesio algos (MMA) dydžio koeficientą, taikomą apmokestinant dienpinigius, teigiamai įvertino Lietuvos profesinių sąjungų konfederacija (LPSK).


„Džiaugiamės, kad Vyriausybė nepasidavė vežėjų šantažui ir nesumažino koeficiento, kas būtų buvęs didelis žingsnis atgal. Jokia paslaptis, kaip transporto sektoriuje yra manipuliuojama dienpinigiais, kurie laikomi atlyginimo dalimi, nors jie skirti padengti kelionėse patiriamoms išlaidoms“, – sakoma Eltai atsiųstame LPSK pirmininkės Ingos Ruginienės komentare.


LPSK jau ne vienerius metus kalba apie įsisenėjusias problemas šiame sektoriuje, kuriame darbuotojai didesnę pajamų dalį gauna neapmokestinamais dienpinigiais, dėl ko vėliau kenčia dėl mažų pensijų ir kitų socialinių išmokų.







  • Paskutiniai numeriai

  • Savaitė - Nr.: 51 (2024)

    Savaitė - Nr.: 51 (2024)