„Juodasis penktadienis“ – ir toliau „juodai“ geras prekybininkams
Pasibaigęs vienas laukiamiausių išpardavimų metas – „Juodasis penktadienis“ – šiemet buvo sėkmingas elektroninių parduotuvių prekybininkams Lietuvoje. Lietuvių startuolio „Omnisend“ duomenimis, šios dienos pardavimų pajamos pasiekė 2,3 mln. Eur ir buvo beveik ketvirtadaliu (23,7 proc.) didesnės nei pernai. Bendra pardavimų apimtis, nors ir smuktelėjo 1 proc., buvo panaši į pernykštę – pasiekė beveik 26 tūkst.
„Nepaisant sumažėjusių pardavimų apimčių, šiemet šalies gyventojai per „Juodąjį penktadienį“ išleido daugiau pinigų. Tai reiškia, kad jie įsigijo brangesnių, didesnės vertės prekių. Dviženklis pajamų augimas fiksuotas ir kitą dieną – šeštadienį, kai pajamos iš pardavimų buvo didesnės dešimtadaliu (10,3 proc.) už pernykštes“, – sako „Omnisend“ marketingo vadovas Evaldas Mockus.
Bendrovė iš viso įvertino pardavimų duomenis iš daugiau nei 5 tūkst. elektroninių parduotuvių Lietuvoje. Į analizę įtraukti duomenys tiek iš „Juodojo penktadienio“ ir visos jo savaitės, tiek ir iš „Kibernetinio pirmadienio“.
REKLAMA
„Kibernetinis pirmadienis“ – ne toks populiarus
Jei „Juodasis penktadienis“ jau tradiciškai tampa viena pelningiausių dienų, tai „Kibernetinis pirmadienis“ šiais metais nebuvo toks sėkmingas Lietuvos prekybininkams, atskleidžia „Omnisend“ tyrimo rezultatai. Gautos pajamos, palyginti su pernai, buvo 14 proc. mažesnės, pardavimų atlikta 15,6 proc. mažiau.
Anot E. Mockaus, tokius pokyčius galėjo nulemti įvairios priežastys, tarp kurių – didesnis prekybininkų ir pačių pirkėjų dėmesys būtent „Juodojo penktadienio“ pasiūlymams.
„Pastebime, kad šiemet elektroninės parduotuvės susitelkė į el. pašto rinkodaros sprendimus, kuriais siekė atkreipti pirkėjų dėmesį į „Juodojo penktadienio“ ir „Juodosios savaitės“ pasiūlymus. Ne vienerius metus lapkritis – vienas rezultatyviausių mėnesių prekybininkams, todėl „Kibernetinis pirmadienis“, išskyrus Jungtines Amerikos Valstijas, tradiciškai nėra toks populiarus. Vis dėlto, šios dienos prekybininkams tikrai nederėtų nurašyti“, – teigia rinkodaros ekspertas.
REKLAMA
Situacija užsienyje – kiek kitokia
Kai prekybininkai Lietuvoje per „Juodąjį penktadienį“ fiksuoja dviženklį pardavimų pajamų augimą, rezultatai užsienio rinkose – skiriasi. „Omnisend“ duomenimis, Jungtinėse Amerikos Valstijose per šią dieną pardavimai ūgtelėjo daugiau nei 6 proc., o per šventinį savaitgalį – nuo Padėkos dienos ketvirtadienį iki sekmadienio – beveik dešimtadaliu (9,1 proc.).
Tuo metu situacija Jungtinės Karalystės rinkoje – kardinaliai kitokia: el. prekybininkai fiksuoja sumažėjusias pardavimų pajamas, nors pardavimų skaičius ir išaugo. Kaip komentuoja E. Mockus, tokias tendencijas galėjo nulemti pasikeitę pirkėjų įpročiai.
„Juodasis penktadienis“ šios šalies prekybininkams buvo „juodas“: tos dienos pardavimų skaičius pernykščius rezultatus viršijo 10 proc., tačiau fiksuotas beveik 2 proc. pardavimų pajamų nuosmukis. To priežasčių gali būti ne viena, pavyzdžiui, šalies ekonominė padėtis: pastebimai augančios kainos verčia žmones persvarstyti savo prioritetus. Be to, tyrimai rodo, kad tenykščiai gyventojai už prekes dažniau atsiskaito grynaisiais pinigais. Vis dėlto, prasidėję šventiniai apsipirkimai ir išpardavimai gali vėl įpūsti gyvybės elektroninei prekybai tiek Jungtinėje Karalystėje, tiek ir kitose šalyse“, – tvirtina „Omnisend“ marketingo vadovas E. Mockus.
Pranešimas spaudai.
Panašios naujienos:
-
-
Paskutiniai numeriai
-
-
Savaitė - Nr.: 51 (2024)
-
Anekdotas
– Nusipirkau butą naujame name, nebrangiai, bet garso izoliacija tokia, kad girdžiu, kaip kaimynas telefonu kalba!
– Tai tau dar pasisekė: pas mus girdisi, ką kaimynui pašnekovas telefonu atsako. -
-