A. Armonaitė: Lietuva Europos Sąjungoje dar neišnaudojo visų rinkų

Ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė tvirtina, kad ieškodama kur galėtų eksportuoti savo prekes Lietuva neišnaudoja visų rinkų ne tik Azijos ar Afrikos šalyse, bet ir Europos Sąjungoje (ES). Pasak jos, Lietuvoje nepakankamai domimasi tokia šalimi kaip Italija, nors tai yra antra–trečia šalis pagal pramonės rodiklį Europoje.
„Kalbant apie naujas rinkas, deja, bet Europos Sąjungoje dar ne viskas išnaudota. Italija, Lietuvos politikoje, kas ir už ekonomiką atsakingi, buvo daugiau turizmo rinka, o, kad antra–trečia pramonės šalis Europoje, kažkaip vis tas faktas yra nutylimas. Norime ne tik kažkur Pietryčių Azijoje ar Afrikoje, bet matyti ir kas čia pat, Europoje, kur kažkaip nematydavome. Ten irgi stipriname savo komandas“, – antradienį Inovacijų agentūroje teigė A. Armonaitė.
Ministrė pažymėjo, kad viena vertus, lietuviai yra gamintojai, bet kita vertus – pardavėjai, tad mūsų šalis gyvena iš to, ką sukuria ir parduoda pasauliui.
„Viena vertus, tai reiškia, kad mūsų produkcija konkurencinga pasaulyje, visų antra, mums reikia toliau ieškoti kur dar galėtume atsirasti, kur dar galbūt nesame, o ten kur esame, padaryti viską, kad būtume ten labiau“, – sakė politikė.
REKLAMA
A. Armonaitė taip pat akcentuoja, kad Lietuva ilgą laiką per mažą dėmesį skyrė ir tradicinėms eksporto rinkoms, kaip Vokietijai, Lenkijai ar JAV.
„Lietuva turi tradicines eksporto rinkas, Vokietiją, Lenkiją, JAV ir t. t., bet mūsų dėmesys ten buvo „kiek įmonė pati pasidaro, tiek gerai“, ar vienas kitas aktyvesnis komercijos atašė, ar ekonomikos diplomatas, kiek suveda, tiek turime“, – tikino Laisvės partijos pirmininkė.
„Jeigu Vokietija, mūsų pagrindinė prekybos partnerė, mes, kaip ministerija, turėjome vieną atstovą ten, dabar turime trijų žmonių komandą, siunčiame ir „Investuok Lietuvoje“ atstovus bei dirbame daugiau su ambasada. Tokių šalių kaip Vokietija ir mūsų buvimo ten yra gerokai daugiau, einame į rinkų gylį“, – pažymėjo ji.
Galiausiai, ministrė aiškino, kad mūsų šaliai yra svarbu įsitvirtinti ir tose rinkose, kuriose Lietuvos nelabai buvo matoma, išskirdama Pietryčių Azijos rinką.
„Skaičiai rodo, kad praeitais metais 10-yje Pietryčių Azijos šalių, P. Korėjoje, Japonijoje, Indonezijoje, Vietname ir kt. šalyse matomas 36 proc. eksporto augimas. Bet dar vis labai neišnaudojame galimybių ir ten esame, ten yra jau atsidaro ir ambasados, važiuoja atstovai, iškelti konkretūs rodikliai, ką reikia pasiekti“, – teigė A. Armonaitė.
-
-
Paskutiniai numeriai
-
-
Namie Ir Sode 07 (2025)
-
Anekdotas
– Nusipirkau butą naujame name, nebrangiai, bet garso izoliacija tokia, kad girdžiu, kaip kaimynas telefonu kalba!
– Tai tau dar pasisekė: pas mus girdisi, ką kaimynui pašnekovas telefonu atsako. -
-