Paaiškino prezidento siūlomus pokyčius švietimo sektoriuje: tai sukurtų objektyvesnę vertinimo sistemą

Paaiškino prezidento siūlomus pokyčius švietimo sektoriuje: tai sukurtų objektyvesnę vertinimo sistemą


Prezidento patarėjas švietimui ir mokslui Paulius Baltokas tikisi, kad Seimas pritars šalies vadovo pateiktam įstatymo projektui, kuriame numatomi du pakeitimai švietimo sistemoje: stojant į aukštąją mokyklą įvertinti ir turimą profesinę bei darbo patirtį ir suteikti papildomą pagalbą mokiniui, gavusiam prastus rezultatus tarpiniuose egzaminuose. Anot P. Baltoko, profesinės patirties vertinimas stojant į aukštąsias mokyklas sukurtų objektyvesnę vertinimo sistemą.


„Ne visi ateina į aukštąją mokyklą po valstybinių brandos egzaminų, ateina žmonės ir turintys darbo patirties, po profesinio mokymosi, tai būtent tam ir tobulinama sistema, kuri leistų patirtį paskaičiuoti tiksliau“, – antradienį „Žinių radijui“ teigė P. Baltokas.


Prezidento patarėjo teigimu, atskiriant tam tikrą dalį vietų asmenims, turintiems profesinės patirties, būtų sukuriama objektyvesnė švietimo sistema.


„Jei dabar asmuo po dešimties metų darbo sugalvotų stoti į aukštąją mokyklą, realiai būtų lyginamas jo įgytas vidurinis išsilavinimas prieš dešimt metų su dabar baigusiu vidurinį išsilavinimą. Ir egzaminų sistema kitokia, ir vertinimas, ir uždaviniai, tai nėra visiškai objektyvu. Atskiriant tam tikrą dalį vietų ir leidžiant konkuruoti asmenims su darbo patirtimi, tą darbo patirtį vertinti aukštajai mokyklai, mes sukuriame objektyvesnį darbo patirties vertinimą“, – komentavo prezidento patarėjas.

REKLAMA


Be to, anot P. Baltoko, profesinė patirtis būtų įvertinama įrodant savo tinkamas kompetencijas studijų programai.


„Šiandien pagrindinėje eilėje stojamasis balas susideda ir keturių dedamųjų: tai trijų egzaminų ir vidurkio. Atidavus galimybę aukštajai mokyklai 20 proc. balo skaičiuoti pačiai, darbinė patirtis veiktų tarsi pliuso-minuso sistema. Vertinama, ar darbinė patirtis yra tinkama, o antra, ar yra įmanoma duoti stojančiajam tam tikrą stojamąjį patikrinimą, egzaminą, kuriame jis įrodytų savo tinkamas kompetencijas tai studijų programai“, – sakė patarėjas ir pridūrė, kad tikisi parlamentarų sutarimo.


„Tai yra toks sisteminis pakeitimas ir tikimės, kad ir Seime rasime sprendimų ir dar šioje sesijoje bus galima šį klausimą priimti ir ateityje po kelerių metų įsigalios pakeitimai“, – pridūrė jis.


Taip pat prezidentas siūlo suteikti papildomą pagalbą mokiniui, po patikrų gavusiam žemesnius įvertinimus. Anot P. Baltoko, tokiu atveju būtų sudaroma invidualuali mokymosi programa bei priskiriamos papildomos konsultacijos.

REKLAMA


„Kitaip tariant, po tarpinių patikrinimų aštuntos ar dešimtos klasės gavus prastesnį įvertinimą ne tik pasakoma, kad tik prastesnis įvertinimas, bet ir skiriama pagalba, papildomos pamokos, konsultacijos, kad būtų galima pasiekti kartelę“, – kalbėjo P. Baltokas.


P. Baltokas teigia nematąs problemų dėl švietimo sistemoje atsiradusio papildomo krūvio, mat, jo teigimu, pandemijos atveju mokytojai įrodė esą pajėgūs prisitaikyti ir tobulėti bei siūlymui yra numatytas papildomas finansavimas.


„Aš manau, kad mūsų mokytojai pandemijos atveju įrodė, kad jie yra pajėgūs kur kas daugiau negu mes įsivaizduojame ir prisitaikyti, ir tobulėti, ir dirbti įvairiomis sąlygomis. Be jokios abejonės reikės papildomo laiko, tam yra numatytas ir papildomas finansavimas, nes iš tiesų daliai vaikų reikės paruošti individualius mokymosi planus ir su jais papildomai dirbti. Bet kitaip negu mokydamasis tų rezultatų nepasieksi, jie neatsiranda iš niekur“, – sakė prezidento patarėjas.







  • Paskutiniai numeriai

  • Savaitė - Nr.: 51 (2024)

    Savaitė - Nr.: 51 (2024)



Daugiau >>