Pedagogai reikalauja, kad atlyginimai kiltų sparčiau
Po švietimo, mokslo ir sporto ministro Algirdo Monkevičiaus susitikimo su Lietuvos švietimo darbuotojų profesinės sąjungos (LŠDPS) pirmininku Andriumi Navicku ministras žadėjo, kad bus siekiama pedagogų atlyginimus kasmet kelti po 10 procentų, kad 2025 metais jie būtų ne mažesni kaip 130 proc. vidutinio šalies darbo užmokesčio. O aukštųjų mokyklų dėstytojų – ne mažesni kaip 150 proc. vidutinio šalies darbo užmokesčio.
„Jau dėl kai kurių dalykų esame sutarę, tai yra ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo pedagogams jau nuo kitų metų didės atlyginimai, dėl to yra sutarta Vyriausybėje. Dėl kitų vyksta derybos. Tai labiau susiję su nacionaline viešojo sektoriaus darbuotojų darbo užmokesčio strategija. Mūsų pasiūlymai yra tokie, kad nuo kitų metų didinti valandinį koeficiantą visiems mokytojams šiek tiek ženkliau, kaip ir minėjau, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo pedagogams, nes jiems šiuo metu yra atsilikimas“, – sakė A.Monkevičius.
REKLAMA
A.Navickas sako, kad pedagogai pageidauja raštiško ministerijos ir Vyriausybės įsipareigojimo kelti atlyginimus.
„Mes norėtumėm, kad tai atsirastų kolektyvinėje sutartyje su parašais, tiek ministro, tiek mūsų. Kad būtumėm ramūs dėl to konkretaus veiksmų plano ir matytumėm kiekvienais metais, kiek didėtų, koks tai būtų santykis, kokia proporcija. Ir tada mus tai tenkintų“, – sakė A.Navickas.
Pedagogų vidutinis darbo užmokestis iki mokesčių, pasak ministro, nuo rugsėjo viršys 1200 eurų, tačiau visu etatu dirba mažiau nei ketvirtadalis mokytojų, apie trečdalis mokytojų dirba tik puse etato.
„Dėl to vidutinis darbo užmokestis yra mažesnis. O jeigu dirba visu etatu, jis bus nuo rugsėjo mėnesio 8-9 procentais didesnis“, – sako A.Monkevičius.
Pasak A.Navicko, mokytojai nori, kad jų atlyginimai augtų sparčiau.
„Labai džiuginantys pasiūlymai, bet konkrečiai dėl mokytojų, visgi jeigu bus taip sprendžiamas algų didinimo klausimas, tai manome, kad santykinis dydis bendrai nepasikeistų. Tai mes norime, kad tie dalykai būtų daromi sparčiau, kad keistųsi santykis tarp vidutinio darbo užmokesčio ir mokytojų, ta proporcija augtų“ – sakė A.Nevickas.
REKLAMA
A.Monkevičiaus teigimu, savivaldybės turi rimtai galvoti apie mokyklų tinklo pertvarką, mažų mokyklų nenaikinant, tačiau sujungiant jų administravimą.
Jis taip pat pabrėžia, kad ministerijos pataisyta pedagogų etatinio apmokėjimo tvarka prasilenkia su realybe, todėl prasidėjus naujiems mokslo metams gali vėl kilti nesutarimų.
„Galvojame, kad gali kilti nemažai įtampų dėl etatinio modelio taikymo, nes jis faktiškai neatitinka tikrovės ir pats modelis nesutampa su faktiškai dirbamu mokytojo darbu mokykloje. Su ministru šiandien sutarėme, kad stebėsime tą situaciją, jeigu reikės, kartu važiuosime į tas mokyklas, aiškinsimės priežastis ir ieškosime sprendimo būdų. (...)
Aš manau, tikrai gali būti nesutarimų, nes tie pasikeitimai... mokytojai dabar galbūt yra drąsesni, laisvesni ir galbūt nepuls pasirašinėti po abstrakčiomis darbo sutarčių pasikeitimo sąlygomis. Yra mokytojų, kurie nepakeitę darbo sąlygų nuo praėjusių metų – yra toks nonsensas. Ir norėtųsi, kad tie dalykai spręstųsi“, – sakė A.Navickas.
Ministras A. Monkevičius žada ministerijos paramą mokykloms konkrečiai taikant naują etatinio darbo apmokėjimo modelį ir diskutuojant su pedagogais, jeigu bus poreikis, modelį tobulinti.
-
-
Paskutiniai numeriai
-
-
Savaitė - Nr.: 51 (2024)
-
Anekdotas
– Nusipirkau butą naujame name, nebrangiai, bet garso izoliacija tokia, kad girdžiu, kaip kaimynas telefonu kalba!
– Tai tau dar pasisekė: pas mus girdisi, ką kaimynui pašnekovas telefonu atsako. -
-