Kandidatai į prezidento postą susikirto dėl rinkiminių pinigų

lrt.lt nuotr.


Lietuvos prezidentu(e) taps arba Gitanas Nausėda, arba Ingrinda Šimonytė. Būtent šie du kandidatai įveikė pirmąjį rinkimų turą, o gegužės 26-ą dieną ir vėl kovos vienas prieš kitą dėl Lietuvos vadovo posto.


Artėjant paskutinei rinkimų dienai, įtampa tarp likusių kandidatų kaista, o diskusijos palietė finansus, o tiksliau – rinkimų kampanijoms surinktas lėšas.


Kandidatės į prezidentus Ingridos Šimonytės štabo vadovas Paulius Lukauskas sako, kad stebint Gitano Nausėdos rinkimų kampanijos imtį bei intensyvumą, kyla pagrįstų klausimų dėl šios rinkimų kampanijos finansavimo ir jo šaltinių ir dar kartą kviečia kandidatą išsklaidyti abejones ir skaidriai bei atvirai atsakyti į kylančius klausimus. Praėjusios savaitės pabaigoje P. Lukauskas išplatino informaciją apie rinkimų kampanijos metu patirtas išlaidas bei paragino kitus kandidatus skaidriai deklaruoti savo patirtas išlaidas dar iki rinkimų kampanijos pabaigos.

REKLAMA


„Skaidrumas ir atskaitomybė ypač svarbu nepriklausomiems kandidatams, kad neliktų abejonių dėl kitų, nei įstatymų nustatytų finansinių rėmėjų tiesioginio ar netiesioginio dalyvavimo rinkimų kampanijos finansavime. Todėl kviečiu gerbiamą kandidatą atsakyti į klausimus“, - pranešime spaudai teigia P. Lukauskas.


I. Šimonytės štabo vadovas pateikė G. Nausėdai aštuonis klausimus apie jo rinkimų kampanijos finansavimą ir kviečia kandidatą į prezidentus nedelsiant į juos atsakyti bei išsklaidyti abejones.


- Ar tiesa, kad Jūsų rinkimų kampanijos išlaidos pirmojo rinkimų turo metu (įskaičiuojant pagal VRK įkainius organizuotos reklaminės kampanijos ir žiniasklaidos projektų, kūrybos ir viešųjų ryšių, atributikos ir spaudos darbų, susitikimų su rinkėjais Lietuvoje ir užsienyje organizavimo, štabo patalpų nuomos, darbuotojų samdos ir kitos) buvo didesnės nei 185 000 EUR, kuriuos per pirmąjį rinkimų turą pavyko surinkti iš fizinių asmenų? Jei taip, kurios įmonės arba fiziniai asmenys savo turtu arba pajamomis garantavo paslaugų tiekėjams, kad Jūsų rinkimų kampanijos sąskaitos bus apmokėtos, ypač tuo atveju, jei į antrąjį rinkimų turą būtumėte nepatekęs?

REKLAMA


- Ar tiesa, kad TV, radijo bei lauko reklamą užsakinėjote per reklamos planavimo agentūrą UAB „Inspired“? Ar tiesa, kad per UAB „Inspired“ reklamą užsakinėja ir „MG Baltic“ bei „Vilniaus prekybos“ grupės įmonės?


- Ar tiesa, kad antro rinkimų turo LRytas TV debatų metu visuomenei pateikėte klaidinančią informaciją teigdamas, kad aktyvi lauko reklamos stendų kampanija paskutiniame pirmojo turo etape jums kainavo tik 20 000 EUR, nors pagal reklamos monitoringo duomenis ir VRK deklaruotus įkainius, tokios apimties kampanija kainuoja ~32 000 EUR. Jei taip, tai dėl kokių priežasčių klaidinate rinkėjus?


- Ar tiesa, kad 136 tripusių lauko reklamos stendų (stendų savininkas UAB „Clear Channel Lietuva“), kurių nuomos vertė naudotam laikotarpiui pagal VRK deklaruotus įkainius yra ~32000 eurų, pirmo turo kampanijai užsisakėte tą pačią dieną (balandžio 4 d.), kai jų atsisakė UAB Vilniaus prekybos akcininkui priklausanti įmonė?


- Antrajame ture taip pat naudojate lauko reklamos stendų kampaniją. Prieš pirmąjį rinkimų turą šių stendų nebuvote rezervavęs, todėl juos gauti galėjote tik vienu keliu - paprašius verslo įmonių perleisti dalį jų turimų, rezervuotų lauko reklamos stendų. Ar tiesa, kad antro turo kampanijai lauko reklamos stendus sutiko užleisti vienam iš UAB „Vilniaus prekybos“ akcininkų priklausanti įmonė. Jei taip, kokiomis sąlygomis ir kokiems įsipareigojimams esant ši įmonė sutiko savo reklaminių kampanijų sąskaita jums užleisti minėtus lauko reklamos plotus? Ar tiesa, kad asmeniškai prašėte daugiau stendų užleisti ir vienos stambios pramonės įmonės, bet susitarti nepavyko, todėl ant lauko stendų plakatų esantis tiražo skaičius 123 neatitinka realybės.



- Ar tiesa, kad jūsų štabe visi žmonės dirbo ir dirba tik savanoriškais pagrindais ir atlygio štabo nariams nei iš rinkiminės sąskaitos, nei per kitas įmones nemokėjote?


- Ar tiesa, kad kaip ir anonsavote štabo pristatymo metu viešųjų ryšių bei komunikacijos konsultacijas pirkote iš UAB „Idea Prima“? Ar planuojate atskleisti šių paslaugų, suteiktų per 8 mėnesius bendro darbo vertę dar iki rinkimų kampanijos pabaigos? Ar esate visiškai atsiskaitęs už šios įmonės suteiktas paslaugas ir jei ne, tai kokios įmonės arba fiziniai asmenys savo turtu arba pajamomis garantavo, kad už šias paslaugas bus apmokėta.


- Šiuo metu jūsų turimos, deklaruotos rinkimų kampanijos pajamos neviršija 200 000 eurų. Įvertinus reklamos monitoringo duomenis ir tai, kiek panašaus intensyvumo, kaip jūsiškė, kampanijos kainuoja kitiems kandidatams, jūsų išlaidos pajamas pirmame ture viršijo nuo 100 000 iki 150 000 EUR. Antrajame rinkimų ture taip pat vykdote intensyvią rinkimų kampaniją, kurios pirminiai įvertinimai rodo, kad Jūsų kampanijos II turo išlaidos gali siekti iki 100 000 eurų. Visa tai reiškia, kad jūsų turimos pajamos (iki 200 000 EUR) beveik du kartus mažesnės nei planuojamos išlaidas (nuo 400 000 iki 450 000 EUR). Kaip ketinate padengti rinkimų kampanijos metu atsiradusias skolas? Kokie fiziniai arba juridiniai asmenys garantuoja, kad tai padarysite?


Šiuo metu VRK puslapyje nurodyta, kad kandidatą Gitaną Nausėdą fiziniai asmenys parėmė daugiau kaip 176 tūkst. eurų. Pats G. Nausėda iš visų kandidatų savo rinkimų kampaniją parėmė didžiausia leistina nuosavų lėšų suma - 17 700 eurų. Taigi visa suma šiuo metu siekia šiek tiek daugiau nei 194 tūkst. eurų bei, skirtingai nei I. Šimonytei, kandidatui paramos iš partijų neprireikė.

REKLAMA


Tuo metu, nors pirmajame ture visas I. Šimonytės išlaidas padengė fiziniai asmenys (apie 202 tūkst. eurų), antrajame ture jos štabas vis dėlto sutiko priimti Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų 330 tūkst. eurų paramą. Tokiu būdu I. Šimonytė rinkimų kampanijai jau skyrė šiek tiek daugiau kaip 533 tūkst. eurų.



LIETUVOS POLITIKA
Grįžti į titulinį puslapį Išsaugoti Atspausdinti


Grįžti į sąrąšą Yra susijusių vaizdų
2019-05-20 09:42
G. Nausėdos štabas apie I. Šimonytės rinkimų kampaniją: kur jie tiek daug išleidžia?
Vilnius, gegužės 20 d. (ELTA).
Gitano Nausėdos rinkimų kampanijos komunikacijos vadovas Aistis Zabarauskas stebisi, kad Ingridos Šimonytės štabas savo kampanijai išleido jau daugiau nei pusę milijono. A. Zabarauskas tikina, kad, skirtingai nei I. Šimonytė, G. Nausėdos štabas perka paslaugas už gerokai mažesnes sumas bei remiasi savanorių darbu.


„Mus labiau stebina ne tai, kad jie pateikė informaciją dar net nepasibaigus kampanijai. Tai reiškia ne tai, kad visas išlaidas parodo, bet tai kiek jie daug išleidžia. Tikrai štabe esame nustebę, nes už gerokai mažesnes sumas perkame paslaugas ir remiamės savanorių darbu“, - Eltai sakė A. Zabarauskas.


Paklaustas, kiek vis dėlto žada išleisti G. Nausėda rinkimų kampanijai, komunikacijos vadovas teigė, kad visus tikslius skaičius pateikti VRK turi iki rugpjūčio 26 d., todėl apie tikslias sumas dar anksti kalbėti. Kita vertus, A. Zabarauskas patikino, kad tai bus „gerokai mažiau“ nei pusė milijono, bet daugiau nei 200 tūkstančių eurų.


„Su šiuo finansavimu yra labai viskas paprasta, pagal įstatymus mes turime pateikti audituotas ataskaitas iki rugpjūčio 26 d. Žinoma, mes taip ilgai nelauksime ir pateiksime anksčiau (...) Išleisime tikrai gerokai mažiau“, - paklaustas, ar tai bus daugiau nei 500 tūkst. eurų, teigė A. Zabarauskas.

REKLAMA


„Visi finansiniai šaltiniai, kuriuos mes turime, jie privalo būti parodyti VRK, ir kitų finansavimo šaltinių mes tikrai neturime ir negalime turėti (...) Aš tikrai nenoriu kalbėti dabar konkrečiais skaičiais, nes tai bus netikslu, bet mes planuojame turėti daugiau nei 200 tūkstančių“, - teigė jis.


Konservatorius Andrius Kubilius teigia, kad G. Nausėdos rinkimų kampanija savo intensyvumu neatsiliko nei nuo Sauliaus Skvernelio, nei nuo I. Šimonytės kampanijos, o kai kuriais aspektais net ir stipriai lenkė. Todėl jam kyla klausimas, kaip ir kas iš tiesų finansuoja G. Nausėdos rinkimų kampaniją.


„Taigi nėra jokių priežasčių daryti išvadą, kad G. Nausėdos rinkimų kampanija būtų mažiau intensyvi nei buvusi S. Skvernelio ar tebesitęsianti I. Šimonytės kampanija. O tai reiškia, kad ir G. Nausėdos rinkimų kampanija turėtų kainuoti panašiai tiek, kiek ir jo konkurentų - apie 0,5 mln. eurų. Tokios kampanijos su jau išleistais 200 000 eurų nepavyks finansuoti, o tikėtis per 2 savaites surinkti dar 300 000 eurų - skamba nelabai įtikinamai. Štai čia ir iškyla esminis klausimas - kaip yra ir kaip bus finansuojama G. Nausėdos rinkimų kampanija? Šie klausimai turi būti atsakyti nedelsiant. Taip, kaip tai padarė I. Šimonytės rinkimų štabas, viešai paskelbęs preliminarią ataskaitą apie visas rinkimų kampanijos išlaidas“, - feisbuko paskyroje teigė A. Kubilius.







  • Paskutiniai numeriai

  • Savaitė - Nr.: 51 (2024)

    Savaitė - Nr.: 51 (2024)



Daugiau >>