Batų pirkimo ypatumai Lietuvoje – daugiau porų ir vis dažniau internetu
Dešimt metų Lietuvoje veikiančios vokiečių įmonės „Deichmann avalynė“ marketingo vadovė Akvilė Petrulionienė pastebi, kad per šį laikotarpį Lietuvos pirkėjai vis dažniau avalynę renkasi kaip Vakarų Europos gyventojai.
Pasak A.Petrulionienės, lietuviai tampa vis laisvesni, drąsesni ir, rinkdamiesi avalynę, pradeda ieškoti išskirtinumų. Prieš dešimt metų buvo madinga rinktis vieną avalynės porą, kuri tarnautų daugeliui sezonų bei tiktų kiekvienai progai. Didėjant lietuvių perkamajai galiai, šis įprotis keičiasi.
„Pastebime, kad lietuviai vis dažniau perka batus vienam sezonui. Todėl dažniau atsižvelgiama į kainą ir tai, ar batų modelis madingas. Daugelis nebenori tų pačių batų nešioti penkerius metus. Koja kojon su mada žengti labiau linkusios moterys, tačiau pastebime, kad šis faktorius pamažu tampa svarbesnis ir vyrams. Daug dažniau jų akį patraukia netradiciniai batų modeliai“, – kalba A.Petrulionienė.
REKLAMA
Keičiasi ir sezoninių batų paklausa. Keičiantis klimatui, vasarą dažnai pila lietus, o pavasarį sniego būna daugiau nei žiemą. Tad ir vartotojai vasarą ieško ne tik basučių, bet ir guminių batų, o pavasarį vėl auga žieminių batų paklausa. Žmonės renkasi avalynę, kurią gali nešioti čia ir dabar.
Populiarėja internetinės parduotuvės
A.Petrulionienė pažymi, kad vis daugiau lietuvių avalynę perka internetu. Ir tai daro ne tik didmiesčių gyventojai, bet vis dažniau ir žmonės iš mažesnių miestelių, neturintys galimybės apsilankyti parduotuvėse.
„Pernai atidarėme elektroninę parduotuvę Lietuvoje ir tai buvo teisingas žingsnis. Ji pritraukia vis daugiau pirkėjų – tiek iš mažų, tiek ir iš didesnių miestų. Manome, jog gyventojai tokį pirkimo būdą renkasi dėl jo patogumo. Avalynę galima užsisakyti neiškėlus kojos iš namų, o netikusią batų porą lengva grąžinti. Tad pastebime, kad batų pirkimo įpročiai keičiasi: žmonės mažiau perka turguose ar parduotuvėse, dažniau renkasi elektroninę prekybą“, – vis labiau pastebimas prekybos tendencijas pristato A.Petrulionienė.
REKLAMA
Yra ir daugiau elektroninės prekybos privalumų pirkėjui: galimybė rinktis iš platesnio asortimento ir maža minimali prekių krepšelio suma, nuo kurios prekes galima pristatyti nemokamai.
Sportinės avalynės paklausa
Viena ryškiausių avalynės tendencijų, ypač populiarėjusių per pastarąjį dešimtmetį – sportinės avalynės paklausa. Anot A.Petrulionienės, šią madą paskatino JAV ir Europos šalyse populiarėjančios sporto bei sveikatingumo tendencijos, vadinamasis „athleisure“ ar „athluxury“ stilius, kai kasdienė ar net puošni apranga derinama su sportiniais bateliais. Net ir laisvalaikio batų kategorijoje vartotojai vis dažniau ieško avalynės, kuri turėtų sportiniams batams įprastų detalių. Tai lėmė didėjančią sportinių batelių paklausą parduotuvėse, o kartu – ir didesnius pardavimus.
„Dar vienas aiškiai matomas pokytis – lietuviai mažiau dėmesio kreipia į tai, ar avalynė natūralios odos. Dirbtinės odos avalynę daug lengviau prižiūrėti, nes šie modeliai lengviau valomi ir daug atsparesni vandeniui. Be to, skirtingai nei odiniai batai, jie mažiau sugeria blogą kvapą bei ne taip lengvai išsipurvina. Tad jeigu anksčiau oda būdavo vienas svarbiausių prioritetų renkantis avalynę, šiandien pirkėjams tai nebėra taip svarbu“, – teigia A.Petrulionienė.
-
-
Paskutiniai numeriai
-
-
Savaitė - Nr.: 51 (2024)
-
Anekdotas
– Nusipirkau butą naujame name, nebrangiai, bet garso izoliacija tokia, kad girdžiu, kaip kaimynas telefonu kalba!
– Tai tau dar pasisekė: pas mus girdisi, ką kaimynui pašnekovas telefonu atsako. -
-