Kai technologijos apsijungia: kas yra dirbtinio intelekto internetas (AIoT) ir kaip jis panaudojamas
Tiek dirbtinis intelektas (AI), tiek daiktų internetas (IoT) iki šiol yra garsiai aptarinėjamos ir praktikoje pritaikomos technologijos. Kita vertus, net ir technologijos turi savo ribas, todėl kartais tikrai verta investuoti į dviejų pažangių sprendimų apjungimą. Kalbant praktiškiau, dirbtinio intelekto sistemoms būtų sunku išlikti aktualioms verslo procesuose be daiktų interneto teikiamų duomenų ir atvirkščiai – daiktų interneto objektai ir jų visame tinkle pagaminti duomenys turėtų ribotą vertę, jei nebūtų dirbtiniu intelektu pagrįstos analizės. Bet apjungus šias technologijas į dirbtinio intelekto internetą, įmonės gali transformuoti pramonę ir lengviau priimti protingesnius sprendimus dėl sprogstamo duomenų augimo. Praktikoje jau šiandien yra sėkmingų to pavyzdžių.
Sprendimai nuo maisto pramonės iki kosmetikos
Kalbant apie tai, kaip jungtinis dirbtinio intelekto ir daiktų interneto sprendimas gali būti pritaikomas praktikoje, maisto ir gėrimų pramonės pavyzdį pateikia „Microsoft“ vyresnysis Vidurio ir Rytų Europos gamybos pramonės vadovas Gábor Szabó. Jis būsimo skaitmeninio renginio metu taip pat skaitys pranešimą šia tema.
REKLAMA
„Ženklią pažangą maisto ir gėrimų gamybos versle puikiai pailiustruoja Švedijos pakuočių kompanijos atvejo tyrimas. Ši maisto perdirbimo bei pakavimo sprendimų tiekėja gamintojams iš daugiau nei 175 šalių naudoja debesį, kuris leidžia numatyti mašinų problemas ar gedimus vietoje, taip sumažinant augalų prastovas ar dideles išlaidas. Taip pat, prijungdama pakavimo linijas prie „Microsoft Azure“, bendrovė renka operatyvius duomenis, kurie padeda numatyti pagrįsta priežiūros laiką. Kai jau prireikia remonto, techninės priežiūros inžinieriai naudoja „HoloLens“ akinius tam, kad diagnozuotų ir išspręstų mašinos problemas net atokiose vietose“, – išskiria G. Szabó.
Kitas, visai kitoks dirbtinio intelekto interneto pavyzdys sutinkamas mažmeninėje prekyboje.
„Tai, kad šiandien klesti internetinė prekyba ir vartotojai masiškai ja naudojasi dar nereiškia, kad negalime šios patirties dar labiau pagerinti. Patogus būdas tam – mašininis mokymasis. Pavyzdžiui, viena kosmetikos internetinė parduotuvė, pasitelkusi technologijas, pristatė vartotojams patrauklų odos priežiūros analizės sprendimą. Jis analizuoja pirkėjo odą ir pateikia asmenines makiažo rekomendacijas, pagrįstas kompiuterine rega. Nekalbant apie papildomą naudą ir patogumą vartotojui, šis sprendimas padidino bendrovės konversijų rodiklį 330 proc., o krepšelio dydį – 42 proc.“, – pabrėžia Henrik Slettene, bendrovių „Crayon“ ir „Inmeta“ dirbtinio intelekto vadovas.
REKLAMA
Galimybė išgirsti iš pirmų lūpų
Kaip teigia bendrovės „Crayon“ vadovas Baltijos šalims Tomas Ruzgys, šiandien jau galima rasti dirbtinio intelekto interneto panaudojimo pavyzdžių netgi skirtingose industrijose, o ypač – maisto bei gėrimų pramonės ir mažmeninės prekybos srityse.
„Šiandien gyvename ant dar vieno technologinio proveržio slenksčio. Vien šiemet, kaip rodo statistika, daiktų internetas bendrovėms visame pasaulyje atnešė 344 mlrd. JAV dolerių pajamų. Taip pat skelbiama, kad 2021-ųjų pabaigoje jau 94 proc. įmonių savo veikloje naudos šią technologiją, todėl dabar yra itin palankus metas sužinoti daugiau tiek apie dirbtinį intelektą ar daiktų internetą, tiek apie tai, kokios naudos šios technologijos gali turėti jūsų verslui“, – teigia T. Ruzgys.
-
-
Paskutiniai numeriai
-
-
Savaitė - Nr.: 51 (2024)
-
Anekdotas
– Nusipirkau butą naujame name, nebrangiai, bet garso izoliacija tokia, kad girdžiu, kaip kaimynas telefonu kalba!
– Tai tau dar pasisekė: pas mus girdisi, ką kaimynui pašnekovas telefonu atsako. -
-