Atsirado JAV, populiarėja ir Lietuvoje: kodėl vis daugiau verslų skelbia „pauzės dienas“?

Atsirado JAV, populiarėja ir Lietuvoje: kodėl vis daugiau verslų skelbia „pauzės dienas“?


Technologijų, taip pat ir kituose sektoriuose veikiančios organizacijos ieško naujų būdų, kaip didinti savo darbuotojų produktyvumą ir įsitraukimą, nepaaukojant jų emocinės gerovės. Jau tradiciškai, būtent Jungtinėse Amerikos Valstijose veikiančios pirmaujančios bendrovės diktuoja personalo valdymo tendencijas, pristatydamos unikalias darbo organizavimo idėjas. Viena tokių – „Pauzės diena“ (angl. „Pause day“), kurią į savo darbotvarkes įtraukia ir vis daugiau įmonių Lietuvoje.


„Dirbame sparčiai besikeičiančioje verslo aplinkoje, todėl norisi kartais tiesiog sustoti, pailsėti ir smagiai praleisti laiką su kolegomis. „Pauzės diena“ – puiki proga artimiau susipažinti su kolegomis iš kitų padalinių ir su jais pabendrauti: tai – itin aktualu augančioms organizacijoms, priimančioms daug naujų darbuotojų. Įdomu tai, kad įmonės dažniausiai beveik atsiriboja nuo tokių dienų darbotvarkės formavimo – dauguma veiklų patikimos patiems kolektyvo nariams. Tokiu būdu prisidedama prie didesnio darbuotojų įgalinimo, o atsižvelgiant į jų pomėgius bei interesų sritis, geriau atliepiami kiekvieno poreikiai“, – sako „Omnisend“ žmogiškųjų išteklių skyriaus vadovė Justina Raškauskienė.

REKLAMA


„Pauzės dienos“ koncepciją sukūrė populiarios internetinės prekybos platformos „Shopify“ generalinis direktorius Tobi Lütke. Šią iniciatyvą 2020 m. „Shopify“ pristatė siekiant paskatinti čia dirbančias komandas atsitraukti nuo įprasto darbo ir sutelkti dėmesį į strategiją, inovacijas bei ilgalaikį mąstymą.


Per „Pauzės dieną“ darbuotojų buvo paprašyta atsitraukti nuo kasdienių užduočių, tokių kaip susitikimai, el. laiškai ir terminų sekimas, taip suteikiant erdvės ir laiko apmąstymams bei darbui su naujomis idėjomis ar projektais, kurie galėtų paskatinti įmonės augimą ateityje. Ši koncepcija gimė iš noro paskatinti kūrybiškumą ir emocinį gerbūvį.


Didina produktyvumą, stiprina tarpusavio ryšius


J. Raškauskienė pabrėžia, kad dalis įmonių įsivaizduoja jau seniai taikančios tokią praktiką – dienai ar kelioms valandoms atitraukdamos darbuotojus nuo įprastų darbų. Vis dėlto, ne visada tokius veiksmus galima laikyti „pauzės diena“.

REKLAMA


„Kai kada įprastus ataskaitinius ar kitus susirinkimus, taip pat kitas veiklas bandoma „pakišti“ po neformaliomis veiklomis. Tačiau tikroji „pauzės dienos“ koncepcija siejasi su atitraukimu nuo įprastų darbinių klausimų, skatinant kūrybiškumą ir stiprinant emocinius ryšius. Metinių rezultatų, kitų klausimų pristatymai ir aptarimai tam, deja, nėra skirti“, – teigia žmogiškųjų išteklių ekspertė.


Nors daliai verslų gali atrodyti, kad net ir atsitraukimas vienai dienai nuo įprastos veiklos gali būti brangus, pašnekovės teigimu, „pauzės dienos“ gali reikšmingai prisidėti prie darbuotojų emocinės gerovės.


„Kartais el. laiškai, intranetas ir kita standartinė komunikacija nepasiekia visų darbuotojų. Todėl „pauzės dienos“ tampa puikia ir patrauklia priemone pristatyti organizacijai svarbias naujoves. Be to, tokios iniciatyvos prisideda ir prie sklandesnio bei atviresnio bendradarbiavimo tarp skirtingų komandų. Galiausiai, vienos dienos stabtelėjimas negalvojant apie darbo problemas leidžia darbuotojams tiek atsipūsti nuo intensyvaus tempo, tiek ir pagerinti savo emocinę būklę“, – sako J. Raškauskienė.


Pranešimas spaudai.







  • Paskutiniai numeriai

  • Savaitė - Nr.: 42 (2024)

    Savaitė - Nr.: 42 (2024)