Geriausias savo tradicijas išlaikęs „Kino pavasaris“ šiemet žiūrovus stebins netikėtomis patirtimis
Šiemet kovo 18⎯balandžio 5 dienomis virtualiojoje erdvėje vyksiantis 26-asis „Kino pavasaris“ kaip ir kasmet kino gerbėjams pasiūlys unikalių patirčių: prisitaikęs prie karantino aplinkybių, festivalis kviečia į „Atostogas su „Kino pavasariu“ Vilniaus ir Kauno viešbučiuose, kur per visą „Kino pavasarį“ pasirinkus nakvynę bus galima neribotai žiūrėti festivalio filmus ir mėgautis kitomis ypatingomis staigmenomis.
Ši naujiena kartu su festivalyje laukiančiais, ką tik pasibaigusioje Berlinalėje apdovanotais filmais, 10 Europos debiutų konkurso dalyvių, lietuviškomis premjeromis ir uždarymo filmu atskleisti per šiandien vykusią spaudos konferenciją.
„Nepaisant pandemijos, karantino ir kitų iššūkių festivalio datos nesikeičia. Kaip visada, pavasario pradžioje skelbiame kino šventę ir norime šiais nežinomybės laikais suteikti stabilumo pojūtį. Juk festivalio turinys ir vyksmas išlieka, keičiasi tik forma, kuriai visuomet skiriame ypatingą dėmesį. Žinoma, laukiame, kol atsidarys mūsų tikrieji namai – kino teatrai, tačiau nesėdime vietoje ir ieškome variantų, kaip žiūrovams sukurti išskirtines patirtis. Tikimės, kad žiūrovai tai įvertins ir aktyviai žiūrės festivalio filmus, taip išreikšdami savo palaikymą mums“, – sako Algirdas Ramaška, „Kino pavasario“ generalinis direktorius.
REKLAMA
Šiemet festivalio organizatoriams gimė idėja į festivalį įtraukti šešis viešbučius Vilniuje bei vieną Kaune ir taip praplėsti virtualiojo kino festivalio ribas. Projektą „Atostogos su Kino pavasariu“ Vilniuje padeda įgyvendinti „Go Vilnius“, o viešbutyje PACAI žiūrovai galės dalyvauti iškilmingoje festivalio atidarymo ceremonijoje.
„Dabar, kai ribojamas bet koks judėjimas ir keliavimas, „Atostogos su Kino pavasariu“ bus paprastas būdas bent vienai nakčiai, savaitgaliui ar net savaitei pakeisti namų aplinką į tikrą kino šventę ir padovanoti sau bei artimiesiems įsimintinų akimirkų, kurių dabar taip trūksta“, – ieškoti įdomesnių laisvalaikio praleidimo būdų kviečia A. Ramaška.
Festivalyje išvysime Berlyno „Auksinio lokio“ laimėtoją
Nors praėję metai kinui buvo nepaprastai sunkūs, kūrėjai turėjo prisitaikyti prie naujų ir itin trapių kūrimo sąlygų: „Berlinalės konkursinėse programose išvydome ne vieną „Kino pavasario“ mylimą režisierių. Džiaugiamės galėdami įdomiausias naujienas pristatyti ir Lietuvoje. Deniso Côté filmo socialinė distancija ar apsauginės kaukės, dengiančios personažų veidus Radu Jude filme, kino istorijoje išliks kaip labai organiškai į ypač aktualius scenarijus įsiliejantys laiko ženklai“, – pasakoja Aistė Račaitytė, festivalio programos sudarytoja.
REKLAMA
Berlinalės pagrindinį apdovanojimą – „Auksinį lokį“ – pelnė rumunų režisieriaus R. Jude intelektuali tragikomedija „Nesėkmė dulkinantis arba šelmiškas porno“ (Bad Luck Banging or Loony Porn), kurią pažiūrėjus neabejotinai užvirs diskusijos. Kas kartą naujai stebinantis savo originalumu, režisierius kvestionuoja šiuolaikinės moralės principus ir provokuojamai klausia, ar į internetą nutekintas intymių žaidimų vaizdo įrašas, dėl kurio pavyzdingai mokytojai vykdomas linčo teismas, iš tiesų yra pati didžiausia visuomenės yda?
Ištikimiausiems festivalio žiūrovams R. Jude puikiai pažįstamas tokiais filmais kaip „Man nesvarbu, jei į istoriją įeisime kaip barbarai“ (2018), „Randuotos širdys“ (2016) ir „Aferim!“ (2015).
Kita naujiena iš Berlinalės – nauja kanadiečio D. Côté drama „Socialinė higiena“ (Social Hygiene) apie hedonistą filosofą Antoniną. Filmas buvo sumanytas prieš penkerius metus, tačiau sukurtas per pandemiją ir dabar, kai svarbu laikytis socialinės distancijos, itin aktualus. D. Côté filmą vadina pirmąja savo komedija.
Programos sudarytojos atskleidė ir dar kelis dėmesio vertus filmus. Vienas jų – festivalio uždarymo filmas, kitas papildys turtingą programą „Kritikų pasirinkimas“.
Festivalio uždarymo filmu pasirinktas „Obuoliai“ (Apples) – filmas, kuris atidarė Venecijos kino festivalio programą „Horizontai“. Graikų režisierius Christos Nikou sumaniai sluoksniuoja atminties reikšmės ir šiuolaikinės vienatvės temas. Savo stiliumi C. Nikou primena garsųjį tautietį Yorgos Lanthimos.
Užsienio kritikai į geriausiųjų sąrašą atrinko Michelio Franco intelektualiai provokatyvią distopiją „Nauja tvarka“ (New Order); šis filmas apdovanotas Venecijos kino festivalio „Sidabriniu liūtu“. Jis paveikiai perteikia neveiksmingos politinės sistemos žlugimą ir jos vietoje iškylantį dar žiauresnį režimą.
Konkursinėje programoje – T. Smulkio filmas ir Berlyno „Sidabrinis lokys“
Šiemet „Kino pavasario“ Europos debiutų konkursinėje programoje varžysis 10 filmų, kurie namų kino platformose bus pradėti rodyti nuo kovo 25 dienos. Programą atidarys nekonkursinė emocionali drama „Gagarinas“ (Gagarine). Filme prancūzų režisieriai Fanny Liatard ir Jérémy Trouilh sumaniai primena apie kino vaizduotės galią.
Pasak M. Valiūnaitės, šių metų Europos debiutai stebina režisūrine branda ir išskirtiniu dėmesiu visuomenės paribiuose atsidūrusiems žmonėms. „Stilių įvairovė – veržli ir šiuolaikiška kino kalba, eksperimentinė forma, istorinis filmas – užtikrina, kad jauni kino režisieriai Europoje atvirai žvelgia į kino, kaip ypač turtingos meno formos, kūrimo galimybes, o tai suteikia vilties, kad ir ateityje sulauksime įdomių, vertingų filmų, siekiančių autentiškai kalbėti temomis, kurios nuoširdžiai rūpi“, – tikisi meno vadovė.
Į Europos debiutų konkurso prizą kasmet pretenduoja vienas Lietuvos režisieriaus filmas. Šiemet tai Tomo Smulkio ilgametražis kūrinys „Žmonės, kuriuos pažįstam“, nuoširdžiai pasakojantis apie Vilnių ir jo žmonių gyvenimus.
Jo konkurentai – vengras Dénesas Nagy su istorine drama „Natūrali šviesa“ (Natural Light), kuri ką tik pasibaigusioje Berlinalėje laimėjo „Sidabrinį lokį“ už geriausią režisūrą, taip pat ukrainietės Natalijos Vorozhbit drama apie karo pasekmes Donbaso regione „Blogi keliai“ (Bad Roads), Nyderlandų videomenininko Timo Leyendekkerio daug diskusijų sukelsianti „Puota“ (Feast), norvegės Itonje Søimer Guttormsen tragikomiškas filmas „Gritt“ (Gritt), vienu jautriausių šių metų debiutų vadinama režisierės iš Kosovo Norikos Sefos drama „Veneros beieškant“ (Looking for Venera).
REKLAMA
Į konkursinę programą taip pat atrinktas originalus Ainhoa Rodríguez debiutas iš Ispanijos „Akinantis blyksnis“ (Mighty Flash), lyriškas ir nuoširdus graikės Jacqueline Lentzou filmas „Mėnulis, 66 klausimai“ (Moon, 66 Questions), prancūzų režisieriaus Peterio Dourountzispo įtemptas socialinis trileris „Niekšas“ (Rascal), italės Evi Romen audringas pasakojimas „Kodėl ne tu“ (Why Not You).
Trumpame konkurse bus parodyti net 33 filmai, tarp kurių 6 lietuvių kūriniai. Tai „Pelkė“ (Swamp, rež. Klementas Davidavičius), „Mažasis mėnulis“ (The Little Moon, rež. Elena Kairytė), „Miegamasis rajonas“ (Places, rež. Vytautas Katkus), „Limuzinas“ (Limousine, rež. Saulė Bliuvaitė), „Apklausa“ (Interrogation, rež. Urtė Sabutytė), „Ieva“ (Ieva, rež. Domas Petronis, Vytautas Plukas).
-
-
Paskutiniai numeriai
-
-
Savaitė - Nr.: 51 (2024)
-
Anekdotas
– Nusipirkau butą naujame name, nebrangiai, bet garso izoliacija tokia, kad girdžiu, kaip kaimynas telefonu kalba!
– Tai tau dar pasisekė: pas mus girdisi, ką kaimynui pašnekovas telefonu atsako. -
-