Iš mokyklos suolo į „Google“ remiamą akceleratorių: kaip lietuvių startuolis kuria ateities mokymosi sprendimus

Lietuvoje vis dažniau kalbame apie tai, kaip dirbtinis intelektas keis mokymąsi – bet „BBright“ tai jau daro. Vos prieš kelis metus įkurta komanda šiandien padeda tūkstančiams moksleivių Lietuvoje matematikos mokytis efektyviau, o jų kuriama platforma „Elicėjus“ jau įvertinta ir tarptautiniu mastu – neseniai buvo atrinkta į „Google.org“ remiamą akceleratorių „Grow AI“ ir gavo 140 tūkst. JAV dolerių finansavimą.
Idėja sukurti personalizuoto mokymosi platformą kilo ne iš rinkos analizės, o iš asmeninės patirties – tiek platformos bendraįkūrėjui Mantui Vičiui, tiek jo bendraklasiams mokykloje sunkiai sekėsi matematika. „Nežinodavome, nuo ko pradėti – spragos kaupėsi, kol galiausiai nebeaišku, kur tiksliai stringi“, – pasakoja jis. Vėliau pažvelgę į visos šalies statistiką, jie įsitikino, kad tai sisteminė problema: 35 proc. abiturientų neišlaiko matematikos egzamino, 40 proc. – pagrindinio ugdymo patikrinimo.
Atsakas į šią situaciją buvo „Elicėjus“ – platforma, kuri padeda vaikams išsiaiškinti, ko jie nežino, ir gauti būtent tai, ko jiems trūksta. Dirbtinis intelektas identifikuoja žinių spragas, o mokytojų ekspertų parengtas turinys – pamokos, vaizdo medžiaga, užduotys ir žaidybiniai elementai – padeda mokytis tikslingai. Sistema pritaikyta 5–12 klasių mokiniams ir atitinka atnaujintą ugdymo programą.
REKLAMA
Pradžia dar mokyklos suole
Nors pati idėja kilo iš asmeninės patirties, „BBright“ įkūrėjai nepradėjo „nuo nulio“. Dar mokykloje jie dalyvavo Lietuvos JuniorAchievement (LJA) programoje. Vėliau jis pats įsitraukė į organizaciją kaip mentorius, o pirmosios, 200 tūkst. eurų investicijos „BBright“ sulaukė būtent iš LJA įsteigto neliečiamojo kapitalo fondo „Jaunaragiai“, MJJ fondo ir verslo angelų. Anot M. Vičiaus, LJA mentoriai ir paskatino komandą žengti dar vieną žingsnį – prisijungti prie Inovacijų agentūros „Startup Lithuania“ vykdyto „TechHub“ pre-akceleratoriaus.
„TechHub“ buvo vieta, kur viskas įgavo formą. Programos metu atsirado pirmieji mokytojai, kurie patikėjo idėja ir pradėjo kurti turinį. Išsigryninome verslo modelį, supratome, kaip realiai veikia sprendimų diegimas švietime, kokie barjerai, kokios galimybės. Ir labai svarbu – sulaukėme mentorystės iš žmonių, kurie jau buvo sukūrę sėkmingus startuolius“, – sako jis.
REKLAMA
Nuo produkto iki proveržio
Po „Startup Lithuania“ „TechHub“ programos „BBright“ jau turėjo rinkoje veikiančią platformą. Tačiau sėkmingas paleidimas buvo tik pradžia. Reikėjo proveržio – tiek technologinio, tiek augimo prasme. Tą žingsnį padėjo žengti kitas Inovacijų agentūros kuruojamas akceleratorius „EduChallenger“.
„Tuo metu jau turėjome produktą, veikiantį antrus mokslo metus, bet buvo aišku – norime daugiau. Norėjome dvigubai padidinti aktyvių vartotojų skaičių – nuo 15 tūkst. iki 30 tūkst. – ir iš esmės pagerinti mokytojų prieigą prie duomenų: kad jie galėtų dar tiksliau matyti savo mokinių spragas“, – pasakoja M. Vičius.
„EduChallenger“ padėjo ne tik pasiekti šiuos tikslus, bet ir patobulinti pačios platformos algoritmus. Su mentorių pagalba „BBright“ sustiprino spragų diagnostikos modelį, papildė mokymo turinį, o platformos analitinė dalis tapo gerokai pažangesnė. Tai leido sukurti pridėtinę vertę ne tik mokiniams, bet ir jų mokytojams. Be to, tarptautinis programos pobūdis atvėrė dar vieną svarbų horizontą – bendradarbiavimą su ekspertais iš kitų šalių.
„Nuo pat pirmųjų žingsnių „TechHub“ pre-akceleratoriuje „BBright“ komanda išsiskyrė aiškia vizija, greitu augimu ir atkaklumu. Jų didžiausias pranašumas – užsispyrusi ir kryptingai veikianti komanda, puikiai žinanti, ko siekia. Džiaugiamės, kad jie sugrįžo ir sėkmingai pasinaudojo „EduChallenger“ galimybėmis – tai rodo jų nuoseklų, tikslingą augimą“, – dalijasi „Startup Lithuania“ vadovė Karolina Urbonaitė.
Šie žingsniai komandai leido ne tik augti, bet ir pasiruošti naujam, tarptautiniam iššūkiui. Atranka į „Grow AI“ akceleratorių, remiamą „Google.org“, tapo naujausiu žingsniu link dar didesnio platformos proveržio.
Tarptautinis pripažinimas
Apie galimybę dalyvauti „Grow AI“ akceleratoriuje komanda sužinojo per EdTech Lithuania bendruomenę. „Užkliuvo akys – Google remia, DI tematika, pagalvojau: reikia pabandyti“, – prisimena M. Vičius. Ir tikrai buvo verta pabandyti – iš šimtų startuolių atrinkti tik 15, o tarp jų – vieninteliai iš Lietuvos – „BBright“.
Kartu „BBright“ gavo ir 140 tūkst. JAV dolerių finansavimą. Anot M. Vičiaus, lėšos bus skirtos „Elicėjaus“ spragų identifikavimo algoritmų tobulinimui ir dar gilesnei DI integracijai. Tikslas –tiksliau atliepti kiekvieno mokinio poreikius ir suteikti mokytojui išsamesnius pažangos duomenis.
Pasak M. Vičiaus, tai – tik dar vienas žingsnis jų augimo kelyje, kuris nebūtų buvęs toks nuoseklus be įvairių programų pagalbos. „TechHub“ ir „EduChallenger“ ne tik suteikė žinių ir įgūdžių, bet ir pasitikėjimo: „Man pačiam atrodo, kad dabar jau esu šitoje ekosistemoje kurį laiką ir matau, kiek daug jaunų žmonių bando prasimušti. Visi ieško žinių, mentorystės, padrąsinimo. Ir kai šalia atsiranda programos, kurios tai suteikia – jos labai daug reiškia“, – sako jis.
BNS inf.
Panašios naujienos:
-
-
Paskutiniai numeriai
-
-
Namie Ir Sode 07 (2025)
-
Anekdotas
– Nusipirkau butą naujame name, nebrangiai, bet garso izoliacija tokia, kad girdžiu, kaip kaimynas telefonu kalba!
– Tai tau dar pasisekė: pas mus girdisi, ką kaimynui pašnekovas telefonu atsako. -
-