Kaunas su didėjančiu eismu kovos naujais mokesčiais už automobilių stovėjimą
Kauno miesto savivaldybės taryba nusprendė su vis didėjančiu eismu centrinėje miesto dalyje kovoti taikant naujus mokesčius už automobilių stovėjimą.
Skirtas mokestis - simbolinis
Antradienį vykusiame tarybos posėdyje daugumos balsais nuspręsta, kad labiausiai urbanizuotoje Karaliaus Mindaugo prospekto dalyje – tarp Senamiesčio ir A.Mickevičiaus gatvės – Savivaldybės įstaiga nuo rugpjūčio 1-osios rinks mokestį už automobilių statymą.
Skelbiama, kad šioje zonoje pasistatyti automobilį kainuos pigiau. Valanda stovėjimo kainuos tiek, kiek kitose apmokestintose vietose kainuodavo prieš kelerius metus – 0,30 euro. Kaina už stovėjimą visą darbo dieną nuo 8 iki 17 valandos kainuos 2,7 euro, o įsigijus metinį leidimą vienos valandos kaina sieks 0,25 euro.
Aiškinama, kad kitose Kauno miesto centro vietose automobilio pastatymas kainuoja kur kas brangiau, o tokiu simboliniu mokesčiu bus siekiama suvaldyti milžiniškus eismo srautus, nuo kurių kenčia centrinę Kauno dalį ir Nemuno salą skirianti gatvė.
Opozicija įžvelgia norą didinti atskirtį tarp gyventojų
Tuo tarpu opozicijos atstovų teigimu, tokiu žingsniu paprasčiausiai siekiama „atbaidyti „biedniokus“ lankytis turtingųjų kvartalais tampančioje Kauno dalyje“. Teigiama, kad taip bandoma atlaisvinti daugiau vietos jau atidarytų ar dar statomų naujų verslo centrų nuomininkų bei savininkų automobiliams. Taip būtų pabloginta daugybės įstaigų, tarp jų ir pačios Savivaldybės, tarnautojų finansinė padėtis, kurie į darbą vykstanta automobiliu. Prieš keletą mėnesių Kaune buvo pabrangintas ir važiavimas viešuoju transportu.
REKLAMA
Kauno savivaldybės administracijos direktoriaus Gintaro Petrausko teigimu, eismo srautai mieste vis didėja ir, norint juos suvaldyti, naudojamas automobilių statymo mokestis. „Esame priversti tai daryti dėl to, kad išvengtume didžiuosius Vakarų šalių miestus kamuojančios bėdos - užteršto, automobiliais pergrūsto miesto centro ir ratus nuolat sukančių vairuotojų, ieškančių laisvo tarpelio“, - pabrėžė G. Petrauskas.
Sprendimo projekte buvo nurodyta, kad vairuotojai automobilius ir toliau nemokamai galės statyti tik labiau nuo miesto centro atitolusioje Karaliaus Mindaugo prospekto dalyje, einančioje nuo prekybos centro „Akropolis“ Šančių link, iki A. Juozapavičiaus prospekto. Paskaičiuota, kad šiame ruože telpa 125 tvarkingai pastatyti automobiliai.
Nauji mokesčiai numatomi ir kitose miesto dalyse
Vairuotojų piniginių nenaudai numatomi pokyčiai ir kitoje Kauno dalyje - Žaliakalnyje. Anot Savivaldybės administracijos Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjo Pauliaus Kero, tyrimo metu buvo nustatyta, kad, apmokestinus Savanorių prospektą, daugelio šalutinių gatvių užimtumas stovinčiais automobiliais siekia 80-95 proc. Daug kur automobiliai statomi tiesiog ant šaligatvių. Todėl paliekant mašiną Žemaičių gatvės aikštelėje, Leliūnų, Širvintų, Zanavykų Giedraičių ir kitose gatvėse, nuo kitos savaitės vidurio teks mokėti stovėjimo mokestį.
„Sulaukėme daugybės skundų iš gyventojų, kad automobiliais užstatytos gatvės vietiniams trukdo įvažiuoti į kiemus, nuolat kyla avarinių situacijų. Tad siūlome į Savanorių prospektą vedančias kelias gatves ar jų ruožus priskirti žaliajai zonai. Vietos gyventojai, neturintys galimybės automobilius pastatyti namo kieme ar garaže, galės įsigyti specialius lengvatinius leidimus, kurie metams kainuoja 35 eurus“, - teigė P. Keras.
-
-
Paskutiniai numeriai
-
-
Savaitė - Nr.: 51 (2024)
-
Anekdotas
– Nusipirkau butą naujame name, nebrangiai, bet garso izoliacija tokia, kad girdžiu, kaip kaimynas telefonu kalba!
– Tai tau dar pasisekė: pas mus girdisi, ką kaimynui pašnekovas telefonu atsako. -
-